OZNÁMENIE
Ďakujeme, že využívate naše služby, ktoré sa snažíme neustále zlepšovať. V poslednom období však možnosť ich poskytovania začala vo veľkej miere ovplyvňovať všeobecná medziročná 10-15% inflácia za posledné 2 roky a rastúce náklady elektrickej energie a zvýšených platieb za retransmisiu SK TV staníc (Markíza, JOJ a podobne).
Dovoľujeme si Vám týmto oznámiť, že v kontexte týchto skutočností sme nútení pristúpiť k navýšeniu cien za služby priemerne o 8 % .
- NEVYHNUTNÁ ÚPRAVA CENY OD AUGUSTA 2024
Aby sme mohli zachovať kvalitu internetových a televíznych služieb, zabezpečovať ich technickú údržbu a budúce modernizácie sietí, sme nútení pristúpiť k úpravám cien služieb, ktorých doterajší poplatok už nepokrýva rastúce náklady.
Navyšovanie cien sa netýka zákazníkov, ktorí využívajú naše služby zadarmo alebo za zľavnené ceny na základe VZN Obce Kalná nad Hronom č. 20/2023.
Oznamujeme Vám, že s platnosťou od 1. 8. 2024 preto zmeníme cenu Vašej súčasnej služby viď príloha cenník.
- ZVYŠOVANIE KVALITY SLUŽIEB
Spoločnosť sa aj naďalej snaží zvyšovať kvalitu služieb a rozširovať aktuálnu ponuku služieb v spolupráci aj so spoločnosťou Slovanet a.s.. V priebehu mesiaca Máj dôjde k navýšeniu počtu tv staníc v jednotlivých službách a sprístupnenie novej služby TV Slovanet.
TV základ – navýšenie o 2 TV stanice na 21
TV rozšírená – navýšenie o 8 TV staníc na 72
TV Slovanet – 68 TV staníc, aplikácia pre SMART TV, 7 dňový archív, možnosť nahrávania až 120 hodín.
Raster služieb z TV základ, TV rozšírená a TV Slovanet je dostupný na webovom sídle spoločnosti www.sop-ka.sk
- POSTUP PRE VÁS
Zmena sa v evidencii spoločnosti Služby Kalná, s.r.o., r.s.p. vykoná automaticky a zohľadnená bude následne aj na vašej augustovej faktúre/SIPO. Poznačte si, prosím, že od 1. 8. 2024 bude potrebné uhrádzať vyššiu sumu. Dôležité to je najmä ak uhrádzate faktúry/SIPO trvalým príkazom – v tomto prípade bude vhodné včas pred augustovou platbou upraviť jeho výšku alebo ho nahradiť novým príkazom. Ak nemáte istotu, akú výslednú sumu máte uhrádzať od augusta, počkajte na augustovú faktúru/SIPO a podľa nej uhrádzajte nové platby. V prípade inkasa si, prosím, skontrolujte alebo upravte limit. Ďakujeme.
- INÉ MOŽNOSTI
Našou povinnosťou je Vám zároveň oznámiť, že zmena ceny služby, o ktorej Vás informujeme v tomto liste, je v zmysle § 87 ods. 9 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách považovaná za podstatnú zmenu zmluvných podmienok, čo Vás ako účastníka oprávňuje odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb bez sankcií, ak túto zmenu neakceptujete. Máte právo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb do 31. 7. 2024 alebo do jedného mesiaca (prvého dňa v nasledujúci mesiac) odo dňa oznámenia tejto informácie, podľa toho čo nastane neskôr. Ak sa rozhodnete od zmluvy odstúpiť, môžete tak urobiť spôsobmi podľa platných Všeobecných podmienok alebo nás kontaktujte pre viac informácií..
Cenník služieb
Cenník služieb občania | |||
Názov služby | Pôvodná cena s DPH | Navýšenie | Nová cena s DPH |
Optik 100 + TV základ | 13,00 € | 2,00 € | 15,00 € |
Optik 300 + TV základ | 15,00 € | 2,00 € | 17,00 € |
Optik 100 + TV rozšírená | 17,00 € | 2,00 € | 19,00 € |
Optik 300 + TV rozšírená | 19,00 € | 2,00 € | 21,00 € |
Optik 100 + Slovanet TV | 22,00 € | ||
Optik 300 + Slovanet TV | 27,00 € | ||
Optik 100 | 11,00 € | 1,00 € | 12,00 € |
Optik 300 | 14,00 € | 1,50 € | 15,50 € |
TV základ | 7,00 € | 0,50 € | 7,50 € |
TV rozšírená | 11,00 € | 1,00 € | 12,00 € |
Modem | 1,00 € | 1,00 € | |
Arris box | 2,00 € | ||
Media box | 2,00 € | ||
IP adresa | 5,95 € | 5,95 € |
Cenník služieb podnikatelia | |||
Názov služby | Pôvodná cena s DPH | Navýšenie | Nová cena s DPH |
Optik 100 + TV základ | 20,00 € | 2,00 € | 22,00 € |
Optik 300 + TV základ | 22,00 € | 2,00 € | 24,00 € |
Optik 100 + TV rozšírená | 25,00 € | 2,00 € | 27,00 € |
Optik 300 + TV rozšírená | 27,00 € | 2,00 € | 29,00 € |
Optik 100 + Slovanet TV | 22,00 € | ||
Optik 300 + Slovanet TV | 27,00 € | ||
Optik 100 | 15,50 € | 1,00 € | 16,50 € |
Optik 300 | 18,50 € | 1,50 € | 20,00 € |
TV základ | 8,00 € | 0,50 € | 8,50 € |
TV rozšírená | 12,50 € | 1,00 € | 13,50 € |
Modem | 1,00 € | 1,00 € | |
Arris box | 2,00 € | ||
Media box | 2,00 € | ||
IP adresa | 5,95 € | 5,95 € |
Televízia a TV raster
TV Základ |
||||
Jednotka | JOJ 24 | |||
Dvojka | ČT 1 | |||
RTVS Šport | ČT 2 | |||
RTVS :24 | ČT 24 | |||
Markíza | TA3 | |||
Doma | TV Barrandov | |||
Dajto | Šláger 2 (Muzika) | |||
Markíza Krimi | Prima Plus | |||
JOJ | ||||
JOJ Plus | Kino Barrandov | |||
Wau | Krimi Barrandov |
Rozšírená tv | |||
Jednotka | M1 | Viasat History | Test – Prima Cool |
Dvojka | M2 | Viasat Nature | TV2 Séf |
RTVS Šport | Duna | Discovery Channel | Super TV2 |
RTVS :24 | Duna World | TLC | CS Horror |
Markíza | RTL Klub | Animal Planet | Očko Star |
Doma | TV2 | Eurosport1 | Očko Expres |
Dajto | BBC World | Eurosport2 | Šláger 1 (Originál) |
Markíza Krimi | TV8 | Sport 1 | Šláger Premium HD |
JOJ | Lux | Sport 2 | FEM3 |
JOJ Plus | Film+ | Nova Sport 1 | |
Wau | CS Film | Nova Sport 2 | |
JOJ 24 | CS Mystery | Nova International | |
ČT 1 | JOJ Cinema | Óčko | |
ČT 2 | JOJ Šport | Senzi | |
ČT 24 | Jojko | TV Paprika | |
TA3 | Rik | Test – Rebel | |
TV Barrandov | Nick Jr. | Test – M4 | |
Šláger 2 (Muzika) | JimJam | Test – Prima Zoom | |
Prima Plus | Minimax | Test – Prima Max | |
Krimi Barrandov | National Geographic | Test – Prima Love | |
Kino Barrandov | Viasat Explore | Test – Prima Krimi |
Technická podpora
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
Úvodné ustanovenia
1. SoPKa – Kalná nad Hronom s.r.o., r.s.p., Červenej armády 55, 93532, IČO: 36541940, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Vložka číslo: 12588/N (ďalej len „SoPKa“) vydáva podľa § 44 ods. 1 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách (ďalej len „zákon o elektronických komunikáciách“) tieto všeobecné podmienky poskytovania retransmisie na sieti iného operátora (ďalej len „všeobecné podmienky“), ktoré upravujú podmienky poskytovania retransmisie (ďalej aj len „služba“), ako aj práva a povinností SoPKa ako poskytovateľa služby, iného Operátora a prevádzkovateľa siete na ktorej sa služba poskytuje a fyzických a právnických osôb ako užívateľov služby.
Článok II
Vymedzenie základných pojmov
1. Retransmisia je príjem a súčasný, úplný a nezmenený prenos pôvodného vysielania programovej služby alebo jeho podstatnej časti vysielateľom určenej na príjem verejnosťou, uskutočnený elektronickou komunikačnou sieťou; ak sa retransmisia uskutočňuje pomocou káblových distribučných systémov alebo mikrovlnným systémom, je káblovou retransmisiou.
2. Programová služba je zámerné časové usporiadanie relácií vysielania a ďalších zložiek tejto služby, ktoré vytvárajú uzatvorený celok poskytovaný vysielateľom verejnosti; programová služba je obsahovou službou; základnou zložkou programovej služby je relácia.
3. Programová ponuka je súbor programových služieb, ktoré SoPKa v rámci služby poskytuje. Programová ponuka môže obsahovať rôzne kombinácie televíznych a rozhlasových služieb, rozdelených do balíkov. Podrobné rozdelenie do balíkov je špecifikované v Cenníku.
4. Cenník je platný sadzobník cien za poskytovanie služby, ktorý obsahuje podmienky uplatňovania cien; cenník obsahuje tiež bližšiu špecifikáciu spôsobu a podmienok poskytovania služby na sieti Operátora.
5. Koncové zariadenie je zariadenie typu Set Top Box, na vstupe pripojené do zariadenia sprostredkujúceho pripojenie na internet a na výstupe pripojené do TV prijímača, prostredníctvom ktorého užívateľ využíva všetky služby súvisiace s retransmisiou a ostatnými IPTV službami. Za koncové zariadenie sa nepovažuje TV prijímač, DVD rekordér, PC, domáce kino, videorekordér a podobne.
6. Sieť Slovanetu a sieť Operátora je verejná elektronická komunikačná sieť, ktorú tvorí funkčne prepojená sústava prenosových systémov umožňujúcich poskytovanie služby.
7. IPTV (Internet Protocol Television) je televízne a rozhlasové vysielanie šírené prostredníctvom širokopásmového internetu.
8. PIN kód je štvormiestna kombinácia účastníkom určených čísiel, ktorá umožní účastníkovi, aby osoby nemajúce vedomosť o tejto číselnej kombinácií nemali prístup k účastníkom zvolenej programovej ponuke alebo k jej častiam.
9. Porucha v poskytovaní služby je stav, ktorý znemožňuje používanie služby v dohodnutom rozsahu a kvalite a na obnovenie ktorých je potrebné vykonať technický zásah alebo prevádzkové opatrenie.
10. Podnik je každá osoba, ktorá poskytuje sieť alebo službu podľa zákona o elektronických komunikáciách.
11. Záujemca je fyzická osoba, ktorá prejaví záujem o poskytovanie služby.
12. Účastník je záujemca, s ktorým SoPKa a Operátor uzavrel zmluvu o poskytovaní služby; účastník, SoPKa a Operátor sa spoločne označujú ako zmluvné strany.
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
13. Zmluva o poskytovaní služby (ďalej aj len „zmluva“) je zmluva uzavretá medzi SoPKov, Operátorom a účastníkom podľa § 44 zákona o elektronických komunikáciách; jej súčasťou je špecifikácia služby, tieto všeobecné podmienky a cenník.
14. Podstatná zmena zmluvných podmienok je taká zmena, ktorá spočíva vo zvýšení ceny služby alebo ktorá inak objektívne spôsobuje obmedzenie práv alebo rozšírenie povinností účastníka nad rozsah výslovne dohodnutých v zmluve. Za podstatnú zmenu zmluvných podmienok sa nepovažuje zmena podľa predchádzajúce vety, ak bola priamo alebo nepriamo vyvolaná zmenou všeobecne záväzného právneho predpisu, rozhodnutím orgánu verejnej správy alebo orgánu Európskej únie. Podstatnou zmenou zmluvných podmienok nie je ani zmena programovej ponuky retransmisie.
15. Operátor je prevádzkovateľ verejnej telekomunikačnej siete, ktorý umožnil SoPKe používanie vlastnej infraštruktúry pre účely prevádzkovania služby retransmisie. Operátor zabezpečuje vzťah s klientom vo všetkých oblastiach prevádzky služby, jej zriadenia a údržby, vyberania jednorazových a pravidelných poplatkov od Účastníka a akéhokoľvek styku v oblasti uzatvorenia zmluvy. Operátorom môže byť pre účely týchto Podmienok fyzická alebo právnická osoba, Obec ktorá zodpovedá vo vlastnom mene za dodržiavanie zmluvných a zákonných povinností.
16. Pobočkou operátora sa rozumie miesto určené operátorom, ktoré slúži k účelu uzavierania zmlúv o poskytovaní verejných elektronických komunikačných služieb.
16. Zmluvný predajca je fyzická alebo právnická, ktorá je oprávnená uzavierať v mene SoPKy zmluvy o poskytovaní služby.
Článok III
Podmienky poskytovania služby
1. SoPKa poskytuje službu na základe zmluvy. SoPKa alebo Operátor môže odmietnuť uzavrieť zmluvu, ak
a) poskytovanie služby je na požadovanom mieste alebo v požadovanom rozsahu a kvalite technicky neuskutočniteľné alebo by bolo možné len s vynaložením neprimeraných nákladov,
b) záujemca nedáva záruku, že bude dodržiavať zmluvu, najmä preto, že je dlžníkom SoPKy, Operátora alebo iného podniku alebo nepredloží doklady preukazujúce jeho totožnosť, právnu subjektivitu, miesto podnikania, adresu trvalého bydliska, sídlo,
c) záujemca nesúhlasí s týmito všeobecnými podmienkami alebo s ďalšími podmienkami uvedenými v zmluve.
2. Služba umožňuje účastníkovi príjem vybranej rozhlasovej a televíznej programovej služby určenej vysielateľom na príjem verejnosťou.
3. K službe si účastník môže objednať doplnkové služby. Informácie o nich sú zverejnené na internetovej stránke Slovanetu www.slovanet.sk. Tam sú zverejnené aj informácie o druhoch servisných a podporných služieb a kontaktné údaje na tieto služby.
Článok IV
Postup pri uzavieraní zmluvy
1. Zmluva sa uzaviera písomne na základe žiadosti záujemcu alebo na základe ponuky SoPKy. Formulár na podanie žiadosti je k dispozícii v sídle Slovanetu, v jeho pobočkách, u zmluvných predajcov, pobočkách Operátora a je tiež zverejnený na internetovej stránke www.slovanet.sk.
2. Pri uzavieraní zmluvy môže SoPKa požadovať od účastníka alebo jeho zástupcu predloženie preukazu totožnosti, vyhotoviť kópiu preukazu totožnosti alebo odčítať údaje z preukazu totožnosti elektronickými prostriedkami.
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
3. Na uzavretie zmluvy sa používajú spravidla formuláre vypracované SoPKou alebo Operátorom. Ak sa zmluva neuzaviera v prítomnosti záujemcu, SoPKa pripraví návrh zmluvy a po podpísaní ho v dvoch vyhotoveniach pošle záujemcovi. Slovanet je návrhom zmluvy viazaný 15 kalendárnych dní odo dňa jeho doručenia záujemcovi.
4. Predložený návrh zmluvy podpisuje záujemca sám, alebo jeho splnomocnený alebo zákonný zástupca. Splnomocnený zástupca je povinný preukázať svoje oprávnenie písomným plnomocenstvom. Zákonný zástupca je povinný preukázať sa originálom alebo kópiou rozhodnutia príslušného orgánu. V mene právnickej osoby návrh zmluvy podpíše štatutárny orgán zapísaný v obchodnom alebo inom zákonom určenom registri alebo iné osoby na to oprávnené podľa príslušných právnych predpisov, prípadne osoby nimi písomne splnomocnené.
5. Podpísanú zmluvu záujemca (jeho zástupca) v troch vyhotoveniach bez zbytočného odkladu doručí Operátorovi. Dňom doručenia je zmluva uzavretá a týmto dňom nadobúda aj účinnosť, ak nie je výslovne dojednané, že účinnosť nadobúda neskorším dňom. Ak účastník nepredloží spolu so zmluvou aj doklady, ktoré je povinný zabezpečiť pre jednotlivé spôsoby poskytovania služby, účinnosť zmluvy sa odkladá do času predloženia týchto dokladov.
6. Ustanovenia odsekov 1 až 5 platia, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
7. Ak záujemca nie je vlastníkom (správcom) vnútorných rozvodov potrebných na pripojenie koncového zariadenia nevyhnutného na poskytovanie služby, zmluvu možno uzavrieť, len ak záujemca zabezpečí na vlastné náklady a zodpovednosť potrebnú súčinnosť vlastníka (správcu) a jeho súhlas s využitím rozvodov, ak nie je dohodnuté inak. Vo vzťahu k údajom vlastníka nehnuteľnosti, ak Účastník nie je vlastníkom nehnuteľnosti alebo správcom vnútorných rozvodov nehnuteľnosti, Účastník zodpovedá za to, že má oprávnenie k zriadeniu služby a disponuje súhlasom vlastníka na jej poskytovanie. SoPKa je oprávnený vyžiadať si od Účastníka pred zriadením služby alebo kedykoľvek počas platnosti zmluvy o poskytovaní verejných elektronických komunikačných služieb súhlas vlastníka nehnuteľnosti k zriadeniu alebo poskytovaniu služby. Nepredloženie písomného súhlasu nezbavuje Účastníka zodpovednosti za škodu spôsobenú nepravdivosťou vyhlásenia podľa predchádzajúcej vety tohto bodu, pričom Účastník sa zaväzuje SoPKe takto vzniknutú škodu v celom rozsahu uhradiť.
Článok V
Práva a povinnosti účastníka
1. Účastník má právo na
a) poskytovanie služby za podmienok uvedených v zmluve, v špecifikácii služby, v týchto všeobecných podmienkach a v cenníku,
b) bezplatné odstránenie porúch v poskytovaní služby, ktoré nezavinil,
c) vrátenie pomernej časti ceny za čas neposkytovania služby zavineného SoPKou alebo Operátorom; toto právo možno uplatniť v lehotách uvedených v reklamačnom poriadku, najneskoršie však do troch mesiacov po obnovení poskytovania služby,
d) prehľadné vyúčtovanie ceny poskytovanej služby.
2. Účastník je povinný :
a) platiť riadne a včas Operátorovi cenu poskytovanej služby,
b) používať službu v súlade so zmluvou, zákonom o elektronických komunikáciách, ako aj v súlade s inými všeobecne záväznými právnymi predpismi,
c) používať iba také telekomunikačné zariadenia, ktoré splňajú požiadavky príslušných právnych predpisov,
d) chrániť prístupové údaje k službe pred zverejnením a pri podozrení z ich zneužitia bez zbytočného odkladu zabezpečiť ich zmenu,
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
e) pri zistení poruchy v poskytovaní služby čo najskôr oznámiť túto informáciu Operátorovi a postupovať podľa reklamačného poriadku,
f) oznamovať Operátorovi bez zbytočného odkladu zmenu údajov potrebných na vzájomnú komunikáciu a plnenie zmluvy o poskytovaní služieb,
g) zdržať sa konania, ktoré možno klasifikovať ako zneužívanie služby (čl. VI ods. 2 písm. b/) ani neumožniť svojim konaním takéto konanie tretej osobe,
h) poskytovať SoPKe a Operátorovi potrebnú súčinnosť na plnenie zmluvy.
Článok VI
Práva a povinnosti SoPKi
1. SoPKa má prostredníctvom Operátora právo
a) na riadne a včasné zaplatenie ceny poskytovanej služby a v prípade, že nebolo možné z technických, alebo iných príčin zahrnúť do faktúry časť ceny služby poskytnutej v zúčtovacom období, ktorého sa týka predmetná faktúra, vyfakturovať túto časť ceny služby dodatočne; SoPKa má prostredníctvom operátora právo na zaplatenie ceny, ak jej vyúčtovanie doručil účastníkovi najneskôr do troch mesiacov od posledného dňa zúčtovacieho obdobia; ak účastník napriek písomnej výzve nezaplatí cenu ani do 90 dní odo dňa jej splatnosti, SoPKa môže postúpiť svoju pohľadávku písomnou zmluvou tretej osobe bez súhlasu účastníka,
b) na náhradu škody spôsobenej účastníkom na sieti alebo telekomunikačnom zariadení SoPKe,
c) obmedziť alebo prerušiť poskytovanie služby na nevyhnutný čas z dôvodu vykonávania opráv, servisu alebo údržby siete alebo telekomunikačného zariadenia, alebo z iných závažných prevádzkových alebo technických dôvodov,
d) počas krízovej situácie a mimoriadnej udalosti vyhlásenej podľa osobitných predpisov obmedziť poskytovanie služby v prospech orgánov krízového riadenia a ostatných účastníkov zaradených do prednostných núdzových plánov, a to v rozsahu nevyhnutnom na zabezpečenie poskytovania prednostnej služby pre účastníkov zaradených do prednostných núdzových plánov,
e) zhromažďovať štatistické údaje o využívaní služby,
f) zmeniť obsah programovej ponuky, najmä prechodne znížiť počet ponúkaných televíznych alebo programových služieb, zaradiť novú alebo vypustiť doterajšiu televíznu alebo rozhlasovú programovú službu z programovej ponuky; zmenu programovej ponuky nie je SoPKa ani Operátor povinný osobitne oznamovať,
h) uskutočniť dodatočné spôsoby ochrany siete, ak je to nevyhnutné na ochranu siete, účastníkovho užívania služby, za predpokladu že to nespôsobí dodatočné finančné náklady účastníka,
i) vykonať také technické opatrenia a zmeny parametrov poskytovanej služby, ktoré zabezpečia primeranú kvalitu služby pre všetkých účastníkov.
2. SoPKa prostredníctvom Operátora má právo obmedziť alebo prerušiť poskytovanie služby, ako aj ďalších verejných elektronických komunikačných služieb, ak účastník
a) nezaplatí cenu služby ani na základe upomienky, v ktorej bol upozornený na možnosť obmedziť alebo prerušiť poskytovanie služieb,
b) zneužíva službu alebo umožní jej zneužívanie; za zneužívanie služby sa považuje najmä šírenie retransmisie a VoD služieb na verejných priestranstvách, prenikanie do dodaného hardwarového a softwarového vybavenia za účelom poskytovania služby tretím osobám, šírenie vírusov, pornografie, informácií propagujúcich násilie, ako aj ďalších informácií, ktoré sú v rozpore so zákonom, dobrými mravmi alebo zásadami poctivého obchodného styku,
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
c) podstatným spôsobom porušuje iné zmluvné podmienky a na možnosť obmedziť alebo prerušiť poskytovanie služieb bol upozornený,
d) vstúpil do likvidácie, na jeho majetok bol vyhlásený konkurz alebo bol zamietnutý konkurz pre nedostatok majetku, bola povolená reštrukturalizácia alebo bola uvalená nútená správa alebo nariadená daňová alebo iná exekúcia.
3. Na obmedzenie alebo prerušenie služby podľa odseku 2 je SoPKa oprávnená až dokiaľ nepominú dôvody, ktoré k obmedzeniu alebo prerušenie služby viedli. Za obnovenie poskytovania služby môže požadovať zaplatenie poplatku podľa cenníka.
4. SoPKa je prostredníctvom Operátora povinná
a) uzavrieť zmluvu s každým záujemcom, ak nie sú dôvody na jej odmietnutie podľa čl. III ods. 1,
b) poskytovať účastníkovi službu v dojednanom mieste, rozsahu a kvalite,
c) oznámiť účastníkovi čas plánovaného obmedzenia alebo prerušenia poskytovania služby z dôvodu vykonávania opráv, servisu alebo údržby siete alebo telekomunikačného zariadenia, a to elektronickou poštou alebo zverejnením na internetovej stránke www.sop-ka.sk,
d) oznámiť účastníkovi dátum sprístupnenia služby, identifikačné údaje a technické parametre umožňujúce účastníkovi prístup ku službe,
e) plniť povinnosti týkajúce sa spracovania osobných údajov fyzických osôb v súlade so zákonom o elektronických komunikáciách, Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „GDPR“), zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
f) písomne, elektronickou poštou, službou krátkych správ (SMS) alebo telefonicky oznámiť účastníkovi najmenej jeden mesiac vopred podstatnú zmenu zmluvných podmienok a zároveň ho informovať o jeho práve odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služby bez sankcií, ak tieto zmeny neakceptuje.
Článok VII
Zmena zmluvy
1. Ak nie je v týchto všeobecných podmienkach uvedené inak, zmluvu o poskytovaní služby možno meniť len dohodou zmluvných strán (ďalej aj len „dodatok k zmluve“). Ak sa tak zmluvné strany dohodnú, dodatok k zmluve možno uzavrieť aj inak ako v písomnej forme, najmä telefonicky; to neplatí, ak má z dodatku k zmluve vzniknúť záväzok účastníka, ktorý podľa Občianskeho zákonníka možno dojednať len písomne (napríklad dohoda o zmluvnej pokute podľa § 544 ods.
2). Ak účastník súhlasí s uzavretím dodatku k zmluve telefonicky, dáva tým zároveň súhlas, že z dôvodu právnej istoty bude rozhovor zaznamenávaný a že ho možno použiť ako dôkaz v prípade reklamácie alebo v prípadnom spore. K uzavretiu dodatku k zmluve dôjde aj zriadením novej služby (produktu) na základe žiadosti účastníka alebo na základe ponuky SoPKy.
3. Ak dôjde k zmene všeobecných podmienok alebo cenníka, dodatok k zmluve je uzavretý nadobudnutím účinnosti ich zmeny.
Článok VIII
Doba trvania zmluvy
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
1. Zmluva sa uzaviera na dobu neurčitú, ak v nej nie je výslovne uvedené, že sa uzaviera na dobu určitú (doba určitá ďalej aj ako „doba viazanosti“). Ak je účastníkom fyzická osoba, doba viazanosti môže byť najviac 24 mesiacov od zriadenia služby. Ak sa pred uplynutím doby viazanosti zmluvné strany nedohodnú inak, uplynutím doby viazanosti sa zmluva mení na zmluvu uzavretú na dobu neurčitú.
2. Zmluva zaniká dohodou zmluvných strán, smrťou účastníka alebo jeho vyhlásením za mŕtveho, výpoveďou a odstúpením od zmluvy za podmienok uvedených v týchto všeobecných podmienkach. K zániku zmluvy dohodou zmluvných strán dôjde aj tým, že SoPKa a Operátor na základe novej zmluvy zriadi účastníkovi produkt alebo službu, ktoré mu bude poskytovať namiesto pôvodného produktu alebo služby.
3. Účastník môže vypovedať zmluvu uzavretú na dobu neurčitú z akéhokoľvek dôvodu alebo bez udania dôvodu. Výpovedná lehota je jeden kalendárny mesiac, pričom začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola doručená výpoveď druhej zmluvnej strane. Ak účastník vypovie zmluvu pred uplynutím lehoty dohodnutej na zriadenie služby, SoPKa môže požadovať náhradu nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti so zriaďovaním služby v čase od uzavretia zmluvy do doručenia výpovede.
4. Účastník môže odstúpiť od zmluvy bez sankcií, ak mu SoPKa alebo Operátor
a) oznámi podstatnú zmenu zmluvných podmienok najmenej jeden mesiac vopred a účastník túto zmenu neakceptuje; v tomto prípade môže účastník od zmluvy odstúpiť najneskôr do jedného mesiaca od oznámenia podstatnej zmeny,
b) neoznámil podstatnú zmenu zmluvných podmienok najmenej jeden mesiac vopred; v tomto prípade môže účastník od zmluvy odstúpiť do jedného mesiaca odkedy sa o zmene dozvedel, najneskôr však do troch mesiacov od účinnosti podstatnej zmeny,
c) ani po opakovanej uznanej reklamácii neposkytuje službu podľa zmluvy alebo ju neposkytuje v stanovenej kvalite; v tomto prípade môže účastník od zmluvy odstúpiť do jedného mesiaca odo dňa doručenia oznámenia o uznaní opätovnej reklamácie a ak porušenie povinnosti pretrváva,
d) neoznámi výsledok prešetrenia reklamácie v lehotách uvedených v reklamačnom poriadku; v tomto prípade môže účastník od zmluvy odstúpiť do jedného mesiaca odo dňa uplynutia lehoty na oznámenie výsledku vybavenia reklamácie.
5. SoPKa resp. Operátor môže odstúpiť od zmluvy, ak účastník
a) opakovane neoprávnene zasiahne do zariadenia siete alebo takýto zásah umožní tretej osobe, hoci aj z nedbanlivosti,
b) nezaplatí cenu za poskytnutú službu ani do 45 dní po dni splatnosti,
c) pripojí na verejnú sieť zariadenie, ktoré nespĺňa požiadavky príslušných právnych predpisov, alebo používa takéto zariadenie v rozpore so schválenými podmienkami a ani na výzvu SoPKy ho neodpojí,
d) opakovane použije poskytovanú službu spôsobom, ktorý znemožňuje SoPKe alebo Operátorovi kontrolu jej používania,
e) opakovane poruší podmienky zmluvy.
6. SoPKa môže odstúpiť od zmluvy tiež v prípade, ak nemôže službu poskytovať v dohodnutom rozsahu, alebo kvalite z dôvodov technickej neuskutočniteľnosti ďalšieho poskytovania služby. SoPKa môže od zmluvy odstúpiť aj z dôvodu modernizácie služby, s ktorou je spojené ukončenie poskytovania služby v pôvodnej podobe; v tomto prípade je povinný spolu s oznámením o odstúpení od zmluvy doručiť užívateľovi ponuku na poskytovanie inej, technicky a cenovo blízkej služby s jej zvýhodneným zriadením.
7. SoPKa môže odstúpiť od zmluvy ak účastník uviedol v zmluve údaje, ktoré sa dodatočne ukážu ako nepravdivé.
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
8. SoPKa môže odstúpiť od zmluvy ak je účastník insolventný, najmä ak účastník vstúpil do likvidácie, alebo na jeho majetok bol vyhlásený konkurz, alebo zamietnutý konkurz pre nedostatok majetku alebo bola uvalená nútená správa alebo nariadená daňová alebo iná exekúcia, alebo ak je účastník v režime vyrovnania alebo núteného vyrovnania.
7. Oprávnená strana môže odstúpiť od zmluvy, ak to oznámi druhej strane bez zbytočného odkladu po tom, čo sa dozvedela o dôvodoch na odstúpenie a tieto dôvody uvedie v oznámení o odstúpení od zmluvy. Právne účinky odstúpenia nastanú dňom nasledujúcim po doručení oznámenia druhej zmluvnej strane. Plnenia, ktoré si zmluvné strany poskytli do dňa odstúpenia od zmluvy si nevracajú.
Článok IX
Cena za poskytovanie služby a platobné podmienky
1. Cenu za poskytovanie služby, vrátane zliav, príplatkov a bezplatného poskytovania služby, ako aj podmienky, za akých sa cena uplatňuje a za akých možno meniť jej výšku, obsahuje cenník, ktorý je k dispozícii v sídle SoPKy a Operátora, ich pobočkách, u zmluvných predajcov a je tiež zverejnený na internetovej stránke na stránke www.sop-ka.sk. Ak cena nie je dojednaná v samotnej zmluve, je určená odkazom na cenník.
2. Pre určenie ceny je rozhodujúci odpočet poskytnutých služieb účastníkovi podľa evidencie v informačnom systéme Operátora.
3. Cena za službu bude účastníkovi vyúčtovávaná Operátorom vo forme faktúry spätne za predchádzajúce fakturačné obdobie (služby čerpané nad rámec predplatného) spolu s predplatným za službu na aktuálne fakturačné obdobie. Fakturačným obdobím je spravidla jeden mesiac.
4. V cene služby nie je zahrnutá cena verejných elektronických komunikačných služieb, ktoré účastníkovi poskytuje iný podnik a ktoré umožňujú, aby bolo možné poskytovať službu.
5. SoPKa v spolupráci si operátorom má právo na zmenu štruktúry a výšky cien uvedených v cenníku, a to najmä vydaním nového cenníka alebo dodatku k jestvujúcemu cenníku (ďalej len „zmena cenníka“). Zmenu cenníka SoPKa zverejní. Zverejnením zmeny cenníka sa rozumie jej sprístupnenie v sídle SoPKa a Operátora, ich pobočkách, u zmluvných predajcov a na internetovej stránke Operátora www.sop-ka.sk alebo zaslaním zmeneného cenníku účastníkovi elektronickou poštou.
6. Slovanet môže prostredníctvom Operátora požadovať zaplatenie ceny alebo jej časti pred začatím poskytovania služby. Na zabezpečenie svojej pohľadávky súvisiacej s poskytovaním služby môže od záujemcu tiež žiadať, aby pred uzavretím zmluvy zložil na účet Slovanetu alebo Operátora primeranú finančnú zábezpeku a udržiaval ju v dohodnutej výške počas celej doby trvania zmluvy.
7. Cenu možno platiť prevodným príkazom z účtu účastníka, inkasom z účtu účastníka, priamym vkladom na účet Operátora, ako aj v hotovosti v sídle Operátora. O zaplatení ceny v hotovosti vydá Operátor účastníkovi potvrdenie.
8. Účastník je povinný uhrádzať svoje záväzky zo zmluvného vzťahu so SoPKa a Operátorom riadne a včas. Za riadnu úhradu sa považuje úhrada obsahujúca úplne a správne uvedené hlavné identifikačné znaky, ktoré sú uvedené na faktúre, najmä variabilný symbol, čiastku, číslo účtu a kód banky Operátora. Za včasnú úhradu sa považuje v prípade bezhotovostnej úhrady, úhrada pripísaná na účet Operátora najneskôr v deň splatnosti faktúry a v prípade hotovostnej úhrady do pokladne Operátora najneskôr v deň splatnosti uvedený na faktúre.
9. Cena je splatná v lehote uvedenej vo faktúre. Ak účastník nezaplatí cenu za poskytnutú službu riadne a včas, Operátor je oprávnený požadovať úroky z omeškania vo výške 0,05% za každý aj začatý deň omeškania. Tým nie je dotknuté právo na uplatnenie dohodnutej
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
zmluvnej pokuty. Úroky z omeškania a zmluvná pokuta môžu byť súčasťou vyúčtovania za nasledujúci kalendárny mesiac.
10. Ak má účastník preplatok na cene za poskytovanú službu, Operátor môže preplatok započítať na úhradu za najbližší kalendárny mesiac poskytovania služby.
11. Operátor je oprávnený započítať akékoľvek zálohy, záväzky Operátora z vystavených dobropisov a preplatky účastníka s jeho existujúcimi záväzkami voči Operátorovi, vrátane záväzkov, ktoré ešte nie sú splatné alebo ktoré sú už premlčané, a to aj bez ďalšieho výslovného súhlasu účastníka.
12. Účastník má na výber či faktúra (alebo platobný kalendár) bude vystavená v papierovej alebo elektronickej forme. V prípade, že si účastník spôsobom určeným Operátorom zvolí elektronickú formu vystavovania faktúr, udeľuje týmto v zmysle § 75 ods. 6 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty Operátorovi súhlas na to, aby mu Operátor vyúčtovával služby faktúrou vystavenou výlučne v elektrickej forme (ďalej aj „elektronická faktúra“) a berie na vedomie, že Operátor nie je povinný zasielať faktúry v papierovej forme, ak nie je ďalej uvedené inak.
13. Operátor sa zaväzuje elektronickú faktúru doručovať účastníkovi prostredníctvom elektronickej pošty, a to na ním uvedenú e-mailovú adresu. Doručenie elektronickej faktúry na účastníkom určenú e-mailovú adresu sa považuje za riadne doručenie vyúčtovania za poskytnutú službu. Účastníkom určená e-mailová adresa sa popri ním určenej poštovej adrese považuje za adresu na doručovanie aj ďalších oznámení. Operátor je oprávnený namiesto písomného oznámenia oznámiť účastníkovi elektronickou formou na ním určenú e-mailovú adresu
a) zvýšenie ceny služieb oproti cene uvedenej v cenníku,
b) zmenu v programe služieb, ktorá má za následok zrušenie existujúcej služby bez jej nahradenia rovnocennou alebo cenovo výhodnejšou službou,
c) že je v omeškaní s úhradou ceny za poskytnutú službu (upomienka) a že za upomienku mu v nasledujúcej faktúre bude vyúčtovaný poplatok uvedený v cenníku.
14 Účastník vyhlasuje, že má prístup k ním určenej e-mailovej adrese a že softvérové aplikácie ktoré sú podmienkou úspešného doručenia faktúry v elektronickej forme vlastní a zaväzuje sa ich udržiavať po celú dobu trvania zmluvného vzťahu so SoPKou a Operátorom. Účastník ďalej vyhlasuje, že si je vedomý skutočností, že údaje sprístupnené mu v elektronickej faktúre sú predmetom telekomunikačného tajomstva a že je povinný toto telekomunikačné tajomstvo zachovávať. SoPKa ani Operátor nezodpovedá za porušenie telekomunikačného tajomstva ak k porušeniu došlo v dôsledku jeho úniku z e-mailovej adresy účastníka, alebo v dôsledku úniku z internetovej aplikácie účastníka. Účastník je povinný vopred oznámiť SoPKa alebo Operátorovi akúkoľvek zmenu, ktorá by mohla mať vplyv na doručovanie elektronických faktúr, najmä zmenu e-mailovej adresy.
15. SoPKa ani Operátor nezodpovedá za poškodenie údajov alebo neúplné údaje, keď poškodenie alebo neúplnosť údajov boli spôsobené poruchou na komunikačnej trase pri použití internetu. SoPKa ani Operátor nezodpovedá za škody vzniknuté z dôvodu nekvalitného pripojenia účastníka do siete internet, z dôvodu porúch vzniknutých na komunikačnej trase k účastníkovi, alebo v dôsledku akejkoľvek inej nemožnosti účastníka naviazať príslušné spojenie alebo prístup k internetu.
16. V prípade pochybností sa elektronická faktúra, alebo akákoľvek písomnosť zaslaná v zmysle všeobecných podmienok považuje za doručenú uplynutím troch pracovných dní odo dňa preukázateľného odoslania elektronickej faktúry alebo písomnosti účastníkovi prostredníctvom elektronickej pošty na účastníkom určenú e-mailovú adresu. Účastník sa zaväzuje bez zbytočného odkladu oznámiť SoPKa alebo Operátorovi ak mu faktúra vystavená elektronicky nebola doručená v deň, v ktorý mu obvykle v predchádzajúcich mesiacoch bola doručená. V prípade nesplnenia tejto oznamovacej povinnosti účastníka nie je SoPKa ani Operátor povinný preukazovať odoslanie takejto faktúry a táto sa považuje za
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
doručenú. V prípade, ak nebude možné ani opakovane doručiť účastníkovi elektronickú faktúru a elektronická faktúra nebude ani v zmysle tohto bodu považovaná za doručenú účastníkovi, je Operátor povinný doručiť účastníkovi faktúru v papierovej forme.
17. Na zľavnenú cenu služby nemá nárok užívateľ v prípade, že on alebo osoba žijúca v spoločnej domácnosti s užívateľom má dlh voči Obci Kalná nad Hronom alebo ktorejkoľvek právnickej osobe zriadenej Obcou Kalná nad Hronom.
Článok X
Zodpovednosť SoPKy a Operátora
1. SoPKa alebo Operátor zodpovedá za škodu, ktorú spôsobí účastníkovi zavineným porušením povinností uvedených v zmluve, v týchto všeobecných podmienkach alebo v cenníku. Za škodu nezodpovedá, ak k porušeniu povinností došlo za okolností vylučujúcich zodpovednosť podľa Obchodného zákonníka (napríklad živelná pohroma, výpadky elektrickej energie). Ak SoPKa alebo Operátor zodpovedá za škodu podľa tohto článku, jeho povinnosť na náhradu vzniknutej škody je obmedzená na povinnosť vrátiť účastníkovi pomernú časť ceny za čas neposkytovania služby alebo neposkytovania služby v rozsahu a kvalite podľa zmluvy a všeobecných podmienok.
2. SoPKa ani Operátor nezodpovedá za škodu, ak účastník spôsobí výpadok alebo obmedzenie pripojenia nesprávnym zásahom v delegovanej administrácii cez webové rozhranie doplnkových služieb, prípadne iným svojím konaním. SoPKa ani Operátor tiež nezodpovedá za škodu vzniknutú prevádzkou telekomunikačných rozvodov a telekomunikačných zariadení, ktoré nie sú v jeho vlastníctve, ale sú súčasťou poskytovania pripojenia. SoPKa ani Operátor nezodpovedá ani za škodu, ktorá vznikla účastníkovi vymazaním e-mailu, prítomnosťou vírusu v e-maili účastníka, a to ani v prípade, keď e-mail prešiel antivírusovou kontrolou alebo v prípade, keď antivírus identifikoval e-mail ako zavírený, aj keď v skutočnosti zavírený nebol.
3. SoPKa ani Operátor nezodpovedá za poškodenie alebo stratu informácií, elektronických súborov a dát účastníka, ktoré vznikli používaním užívateľského rozhrania STB.
4. SoPKa ani Operátor nezodpovedá za zamedzenie alebo obmedzenie používania služby účastníkom v prípade nevyžiadanej prevádzky na sieti (útoky typu DoS, a pod.). Slovanet ani Operátor tiež nezodpovedá účastníkovi za neposkytovanie služby v dohodnutom rozsahu a kvalite, ak účastník nepoužíva vhodné koncové zariadenie.
5. Ak v zmluve nie je uvedené inak súčasťou poskytovania služby nie je koncové zariadenie, v prípade ak je pre poskytovanie služby potrebné koncové zariadenie poskytovateľ nie je povinný zabezpečiť vhodné koncové zariadenie. Informácie o vhodných koncových zariadeniach sú dostupné na na internetovej stránke Slovanetu www.slovanet.sk. Ustanovenia uvedené v týchto podmienkach sa použijú len v prípade ak je koncové zariadenie dodané Slovanetom ako súčasť poskytovanej služby.
Článok XI
Zodpovednosť účastníka
1. Účastník zodpovedá za škodu, ktorú spôsobí SoPKe alebo Operátorovi porušením povinností uvedených v zmluve o poskytovaní služby, v týchto všeobecných podmienkach a v cenníku. Najmä zodpovedá za škodu, ktorú spôsobí neoprávneným využívaním služby alebo telekomunikačného zariadenia alebo siete SoPKy alebo Operátora, neoprávneným zasahovaním do poskytovania služby alebo zneužívaním služby a tiež umožnením takéhoto zásahu alebo protiprávneho užívania tretej osobe. Účastník nezodpovedá za škodu, ak k porušeniu povinností došlo za okolností vylučujúcich zodpovednosť podľa Obchodného zákonníka (napríklad živelná pohroma, výpadky elektrickej energie).
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
2. Účastník zodpovedá za škody, ktoré spôsobí v sieti internet alebo tretím osobám, a to najmä neoprávneným prístupom k informáciám, neoprávneným prístupom do cudzích systémov, alebo iným neoprávneným konaním.
Článok XII
Reklamačný poriadok
1. Účastník môže reklamovať poruchu v poskytovaní služby alebo zariadenia a správnosť ceny fakturovanej za poskytovanú službu. Reklamáciu treba podať písomne (vrátane faxu) alebo osobne na pobočke Operátora v lehote 30 dní odo dňa zistenia poruchy v poskytovaní služby , alebo v lehote 30 dní odo dňa doručenia faktúry. Márnym uplynutím týchto lehôt právo na reklamáciu účastníkovi zaniká.
2. Účastník postupuje podľa odseku 1 aj pri uplatňovaní práva na vrátenie pomernej časti ceny za čas neposkytovania služby. Účastník má právo na vrátenie pomernej časti ceny, ak neposkytovanie služby zavinila SoPKa alebo Operátor a ak účastník uplatní právo do troch mesiacov po obnovení poskytovania služby. Márnym uplynutím tejto lehoty právo na vrátenie pomernej časti ceny zaniká.
3. Operátor reklamáciu bez zbytočného odkladu prešetrí. Výsledok prešetrenia oznámi účastníkovi písomne, a to v lehote najviac 30 dní odo dňa prijatia reklamácie, inak sa reklamácia považuje za uznanú. Ak nebude možné vybaviť reklamáciu v lehote 30 dní od jej doručenia, Operátor pred uplynutím uvedenej lehoty oznámi účastníkovi dôvody a náhradný termín vybavenia reklamácie. Náhradný termín vybavenia reklamácie nemôže byť dlhší ako 60 dni od jej prijatia, inak sa reklamácia považuje za uznanú. Lehota na vybavenie reklamácie je zachovaná, ak Operátor odošle oznámenie účastníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
4. Reklamácia vo veci prešetrenia faktúry nemá odkladný účinok na zaplatenie sumy fakturovanej za poskytovanú službu. Ak suma presiahne trojnásobok priemerného rozsahu využívania služby za predchádzajúcich šesť mesiacov, Operátor umožní účastníkovi odklad zaplatenia časti sumy presahujúcej sumu za priemerný mesačný rozsah využívania služby počas predchádzajúcich šesť mesiacov, a to najneskôr do skončenia prešetrovania telekomunikačného zariadenia, alebo umožní účastníkovi zaplatenie časti sumy presahujúcej trojnásobok priemerného rozsahu využívania služby najviac v troch mesačných splátkach. Ak sa služba využíva kratšie ako šesť mesiacov, ale dlhšie ako jeden mesiac, priemerný rozsah využívania služby sa vypočíta za celé obdobie jej využívania.
5. Ak sa na základe reklamácie zistí vada na telekomunikačnom zariadení, ktorá sa mohla prejaviť v neprospech účastníka, ale rozsah poskytnutej služby ani cenu za jej poskytnutie nemožno preukázateľne zistiť, účastník alebo koncový užívateľ zaplatí cenu zodpovedajúcu cene za priemerný mesačný rozsah využívania služby za predchádzajúcich šesť mesiacov. Ak je využívanie služby kratšie ako šesť mesiacov, ale dlhšie ako jeden mesiac, vypočíta sa priemerný rozsah využívania služby za celé obdobie jej využívania.
6. Ak sa preukáže, že reklamácia bola podaná neodôvodnene a účastník nesplnil podmienku na odklad platby podľa odseku 4, Operátor má právo na úroky z omeškania odo dňa splatnosti reklamovanej úhrady, a to vo výške 0,05% za každý aj začatý deň omeškania.
7. Ak SoPKa alebo Operátor zistí, že cena za poskytnutú službu nebola fakturovaná v správnej výške, preplatok započíta na úhradu za najbližší kalendárny mesiac poskytovania služby. Ak započítanie nebude možné, Operátor preplatok účastníkovi vráti spolu s oznámením o prešetrení reklamácie.
8. Účastník, ktorý je spotrebiteľom podľa osobitného predpisu, sa môže obrátiť na SoPKu alebo Operátora, ktorý je povinný postúpiť takúto sťažnosť SoPKe v prípade ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým SoPKa vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že SoPKa inak porušila jeho práva. Spotrebiteľ môže svoju žiadosť o nápravu zaslať aj elektronicky na adresu sluzbyzakaznikom@slovanet.net. Spotrebiteľ má v zmysle § 75 zákona o elektronických komunikáciách a v súlade s § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) orgánu alternatívneho riešenia sporov, ak SoPKa na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Spotrebiteľ predloží návrh bezodkladne, najneskôr do 1 roka od doručenia zamietavej odpovede SoPKe k žiadosti o nápravu alebo odo dňa márneho uplynutia 30 dňovej lehoty na vyjadrenie sa k žiadosti o nápravu zo strany SoPKy. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb je orgánom alternatívneho riešenia sporov pre spory vyplývajúce zo Zmlúv, ktoré sa týkajú kvality a ceny Služieb; v ostatných prípadoch je orgánom alternatívneho riešenia sporov Slovenská obchodná inšpekcia. Spotrebiteľ, ktorý si na webovej stránke prevádzkovanej Slovanetom a/alebo prostredníctvom iných elektronických prostriedkov objednal ponúkaný tovar a/alebo službu, môže návrh podať aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorú nájde na stránke http://ec.europa.eu/odr. Postupom podľa tohto článku nie je dotknuté právo účastníka domáhať sa ochrany na súde. Účastník, ktorý nie je spotrebiteľom podľa osobitného predpisu a ktorý nesúhlasí s výsledkom reklamácie alebo spôsobom jej vybavenia je oprávnený na základe ním podaného návrhu podať Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb návrh na mimosúdne riešenie sporu podľa pravidiel § 75a zákona o elektronických komunikáciách. Tým nie je dotknuté právo účastníka domáhať sa ochrany na súde.
9. Ak účastník podá opakovane reklamáciu v tej istej veci a táto nebude obsahovať nové skutočnosti, SoPKa nemá povinnosť prešetriť takúto reklamáciu.
10. V reklamácií je účastník povinný uviesť svoje identifikačné údaje zo zmluvy, a to najmä meno, priezvisko alebo obchodné meno, adresu bydliska alebo sídla alebo miesta podnikania, IČO, číslo zmluvy ktorej sa reklamácia týka, a jasným a zrozumiteľným spôsobom popísať čoho sa reklamácia týka.
Článok XIII
Osobné údaje účastníka
1. Ochrana osobných údajov sa vzťahuje na účastníkov, ktorí sú fyzickými osobami. SoPKa a Operátor je oprávnený spracúvať osobné údaje na základe zákona o elektronických komunikáciách, GDPR a iných právnych noriem upravujúcich spracúvanie osobných údajov.
2. Informácie o podmienkach spracúvania osobných údajov, prevádzkových a lokalizačných údajov v podmienkach SoPKa sú bližšie uvedené v Podmienkach spracúvania osobných údajov, ktoré tvoria samostatný dokument prístupný na stránke www.slovanet.sk, sú k nahliadnutiu na predajných miestach Slovanetu a tvoria aj súčasť zmluvnej dokumentácie.
3. Podmienky spracúvania osobných údajov sú zároveň splnením informačnej povinnosti spoločnosti SoPKa vo vzťahu k dotknutým osobám v zmysle článku 13 GDPR. SoPKa si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať Podmienky spracúvania osobných údajov z dôvodu ich aktualizácie, zmeny právnych predpisov a pod.
4. Účastník je povinný oznámiť SoPKe a operátorovi zmenu osobných údajov najmä údajov potrebných pre fakturáciu služieb ( fakturačná adresa, adresa elektronickej pošty a pod.) v prípade ak k takej zmene dôjde počas trvania zmluvného vzťahu.
Článok XIV
Doručovanie
1. Písomnosti bude SoPKa a Operátor doručovať účastníkovi na adresu jeho bydliska (fyzická osoba) alebo sídla (právnická osoba). V zmluve možno dohodnúť, že písomnosti sa budú doručovať účastníkovi na inú adresu.
Všeobecné podmienky na poskytovanie retransmisie na sieti iného operátora
2. Účastník bude písomnosti doručovať SoPKa alebo Operátorovi na adresu jeho sídla, ak v zmluve alebo v týchto všeobecných podmienkach nie je uvedené inak.
3. Pre doručovanie písomností poštou platia ustanovenia Poštového poriadku. Ak sa písomnosť doručuje poštou na poslednú známu adresu ako doporučená listová zásielka s doručenkou, písomnosť sa považuje za doručenú, ak ju pošta vráti odosielateľovi preto, lebo adresát odoprel zásielku prevziať alebo si ju na pošte nevyzdvihol v odbernej lehote alebo ju pošta vráti s poznámkou adresát neznámy.
4. SoPKa a Operátor je oprávnený doručovať písomnosti a iné informácie aj elektronickou poštou, a to na kontaktnú emailovú adresu účastníka uvedenú v zmluve.
Článok XV
Príslušné právo a riešenie sporov
1. Právne vzťahy medzi SoPKou, Operátorom a účastníkom súvisiace s poskytovaním služby, ktoré nie sú upravené v zmluve o poskytovaní služby alebo v týchto všeobecných podmienkach, sa spravujú ustanoveniami zákona o elektronických komunikáciách. Ak tento zákon niektoré vzťahy neupravuje, použijú sa ustanovenia Obchodného zákonníka.
2. Právom Slovenskej republiky sa spravujú právne vzťahy medzi SoPKou, Operátorom a účastníkom aj vtedy, ak účastník nie je občanom Slovenskej republiky alebo nemá na jej území pobyt alebo sídlo, ako aj v prípade, že služba sa poskytuje mimo územia Slovenskej republiky.
3. Spory vzniknuté z právnych vzťahov podľa odsekov 1 a 2 budú zmluvné strany riešiť najskôr rokovaním, najmä postupom upraveným v reklamačnom poriadku.
4. Ak sa spor nevyrieši podľa odseku 3, zmluvné strany sú oprávnené uplatniť svoje právo na príslušnom súde Slovenskej republiky.
Článok XVI
Prechodné a záverečné ustanovenia
1. Zmluvy o pripojení uzavreté medzi SoPKa, Operátorom a účastníkmi podľa doterajších predpisov sa považujú za zmluvy o poskytovaní služby podľa týchto všeobecných podmienok.
2. Tieto všeobecné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1. 4. 2019. Zverejňujú na internetovej stránke Operátora www.slovanet.sk a SoPKy www.sop-ka.sk. Záujemca môže o ich poskytnutie požiadať v sídle SoPKa alebo Operátora, v ich jeho pobočkách a u zmluvných predajcov.
3. Dňom nadobudnutia účinnosti týchto všeobecných podmienok zrušujú sa všeobecné podmienky, ktoré nadobudli účinnosť dňa 1.4.2015
V Kalnej nad Hronom, dňa 1. 4. 2019
Jozef Gonda
Konatel spoločnosti
Všeobecné podmienky na poskytovanie verejnej elektronickej komunikačnej
Článok I
Úvodné ustanovenia
1. SoPKa – Kalná nad Hronom s.r.o., r.s.p., Červenej armády 55, 93532, IČO: 36541940, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Vložka číslo: 12588/N (ďalej len „SoPKa“)
vydáva podľa § 44 ods. 1 zákona č. 351/2011
Z. z. o elektronických komunikáciách (ďalej len „zákon o elektronických
komunikáciách“) tieto všeobecné podmienky poskytovania verejnej elektronickej
komunikačnej služby sprostredkovania prístupu do siete Internet na sieti iného
operátora (ďalej len „všeobecné podmienky“), tieto všeobecné podmienky Všeobecné
podmienky upravujú podmienky poskytovania služby sprostredkovania prístupu do
siete Internet ( ďalej len „služba“), ako aj práva a povinnosti Slovanetu ako
poskytovateľa služby, iného Operátora ako prevádzkovateľa siete na ktorej sa služba
poskytuje a práva a povinnosti fyzických a právnických osôb ako užívateľov služby.
Článok II
Vymedzenie základných pojmov
1. Služba je sprostredkovanie prístupu do siete Internet prostredníctvom
a) analógovej linky, ISDN linky alebo mobilného telefónu (dial–up pripojenie),
b) DSL prípojky (ADSL pripojenie),
c) verejnej bezdrôtovej prístupovej siete typu bod – multibod (mikrovlné pripojenie),
d) dátového okruhu typu bod – bod (pripojenie pevnou linkou),
e) optického vlákna,
f) koaxiálneho vedenia;
spoplatňovaná je prostredníctvom Produktov, ktorých názov, predmet, obsah, vlastnosti
a podmienky poskytovania sú vymedzené v platnom cenníku podľa zvoleného typu služby.
2. Internet je celosvetová počítačová sieť, umožňujúca jej užívateľom komunikovať medzi
sebou, používať technické, programové a informačné zdroje iných výpočtových
systémov zapojených do Internetu, riadiacich sa množinou komunikačných protokolov
TCP/IP.
3. Prístup do siete Internet je pripojenie jednotlivého zariadenia alebo siete účastníka do
Internetu umožňujúce používať jeho jednotlivé aplikácie, napr. e–mail, www, FTP,
diskusné skupiny.
4. Doplnkové služby sú služby umožňujúce využívanie aplikácií, ako napríklad
elektronická pošta, doménové služby, služby www serverov, služby diskového
priestoru k službe www serverov.
5. Zmluva o poskytovaní služby (ďalej aj len „zmluva“) je zmluva uzavretá medzi
SoPKou, Operátorom a účastníkom podľa § 44 zákona o elektronických
komunikáciách; jej súčasťou je špecifikácia služby, tieto všeobecné podmienky
a cenník.
6. Za podstatné zmeny zmluvných podmienok sa považujú jednostranné zmeny v
neprospech účastníka týkajúce sa najmä zmeny ceny, zdroja a spôsobu výpočtu ceny
za poskytovanú službu, zmeny kvality poskytovanej služby alebo zmeny času trvania
2/15
zmluvy o poskytovaní služby vrátane minimálnych podmienok používania alebo trvania
služby. Za podstatné zmeny zmluvných podmienok sa považujú aj zmeny tých
zmluvných podmienok, na ktorých sa zmluvné strany písomne v zmluve dohodli, že sa
budú považovať za podstatné. Za podstatnú zmenu zmluvných podmienok sa
nepovažuje zmena, ak bola priamo alebo nepriamo vyvolaná zmenou všeobecne
záväzného právneho predpisu, rozhodnutím orgánu verejnej správy alebo orgánu
Európskej únie.
7. Záujemca je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá prejaví záujem o poskytovanie
služby.
8. Účastník je záujemca, s ktorým SoPKa a Operátor uzavrel zmluvu o poskytovaní
služby; účastník, SoPKa a Operátor sa spoločne označujú ako zmluvné strany.
9. Cenník je platný sadzobník cien za poskytovanie služby vydávaný SoPKou, ktorý
obsahuje aj podmienky uplatňovania cien; cenník obsahuje tiež bližšiu špecifikáciu
spôsobu a podmienok poskytovania služby.
10. Zriaďovací protokol je doklad, ktorým SoPKa potvrdzuje, že služba bola účastníkovi
sprístupnená.
11. Prístupové meno a heslo slúžia na overenie prístupu účastníka pri prihlasovaní sa do
siete SoPKy. Heslo si môže účastník kedykoľvek zmeniť. Prístupové meno prideľuje
účastníkovi Slovanet.
12. Sieť Operátora a sieť SoPKy je elektronická komunikačná sieť, ktorú tvorí funkčne
prepojená sústava prenosových systémov umožňujúcich poskytovanie služby.
13. Porucha v poskytovaní služby je stav, ktorý znemožňuje používanie služby
v dohodnutom rozsahu a kvalite a na obnovenie ktorých je potrebné vykonať technický
zásah alebo prevádzkové opatrenie.
14. Vírus je počítačový program, ktorý sa od iných programov líši najmä tým, že je schopný
sa šíriť aj bez vedomia účastníka spolu s inými programami, súbormi, e–mailami a e–
mailovými prílohami; prejavuje sa rôznymi spôsobmi, napr. poškodzuje dáta a
programy, sleduje súkromné informácie, zahlcuje IP siete, umožňuje neautorizovaný
prístup k IT prostriedkom.
15. Antivírus je špeciálny počítačový program alebo súbor opatrení určených na
identifikovanie a prípadne aj na odstraňovanie vírusov.
16. SPAM je nevyžiadaná správa, ktoré bola doručená účastníkovi spravidla elektronickou
poštou. Takáto nevyžiadaná správa obsahuje najčastejšie reklamné informácie.
17. Antispam je súbor opatrení určený na identifikáciu a prípadne aj na zamedzenie
spamu. Ak antispam identifikuje správu ako spam, vykoná definované opatrenia
(oznámenie alebo vymazanie).
18. Nevyžiadaná prevádzka v sieti je tvorená dátami, ktoré zamedzia alebo obmedzia
používanie služby účastníkovi bez jeho vedomia alebo jeho požiadavky (útoky typu
DoS a pod.).
19. Podnik je každá osoba, ktorá splnila oznamovaciu povinnosť podľa § 15 zákona
o elektronických komunikáciách.
20. Zmluvný predajca je právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá má so Slovanetom
uzavretú zmluvu o obchodnom zastúpení a ktorá je oprávnená uzavierať v mene
Slovanetu zmluvy o poskytovaní služby
Kontakt KTR
- Pondelok: 7:00 – 12:00 13:00 – 16:00
- Utorok: 7:00 – 12:00 13:00 – 16:00
- Streda: 7:00 – 12:00 13:00 – 16:30
na tel. č.: 0948 046 045 alebo e-mailom na info@kalnaktr.sk.
Služby Kalná, s.r.o., r.s.p.
IČO: 50102419
DIČ: 2120172802
IČ DPH: SK2120172802